söndag 30 maj 2010

Albin got fingered

Igår var det tillställning hemma i byn. Det rockade och det rollade hela kvällen. Huvudsakligen spelades dock rock med tanke på att det verkade spela mindre roll över hur folk betedde sig. Då jag och JT på eftermiddagen klev av bussen ute vid hållplatsen vid 92:an var det första vi mötte en sliten Mercedes vars passagerare gjorde obscena fingertecken mot oss. Innan vi hann svara med att också "flippa the bird" så hade de hunnit köra iväg.

Jag kände mig nästan skändad. Vad hade jag gjort för att förtjäna ett finger egentligen? Var det för att jag gick draperad i flanell på överkroppen? Var det alltså ett slags hatbrott (grundat i avundsjuka)? Med tanke på hur fördelningen ser ut bland flanellskjortebärare så gjorde de lite av ett risktagande. Tänk om jag hade varit en tough-guy! (och för den som undrar så tillhör jag alltså kategorin "De som tycker att det känns som att gå klädd i en kram").



Jag förstod att de skulle vara vid rockfesten senare på kvällen så jag hade god lust att "go Karl-Alfred" och slå in tänderna på dem (det hade varit roligt att se dem försöka "spela Allan" utan smajlklaviatur). Men det gjorde jag inte. Den aggressivitet jag känt under eftermiddagen orsakades i grund och botten av för lite sömn, så en power-nap senare hade tough-guy tankarna försvunnit. Alla kvarvarande aggressioner fick istället utlopp genom armbrytning inne på serveringen (titelförsvarare heck yeah!)

Slynglar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar