lördag 20 februari 2010

Twin Peaks! index

För ganska precis ett år sen, i ett av mina första inlägg, skrev jag en slags kärleksyttring till Twin Peaks! (där jag konstaterade att serien är så bra att den måste skrivas med ett utropstecken). Så där i förbifarten nämnde jag också begreppet Twin Peaks! index. Eftersom ni nu levt i ett års ovisshet (...eller inte) om vad detta index innebär så tänkte jag ge en utförligare förklaring.

Twin Peaks! indexet är en slags bedömningsskala av kvinnor (som personer alltså, inte som objekt) baserat på tv-serien med samma namn. Serien Twin Peaks! innehåller humor, spänning och mystik, vilket av en slump är ungefär precis samma egenskaper som en potentiell framtida flickväns personlighet borde ha (gärna kompletterat med ett fördelaktigt yttre). Därför utgör Twin Peaks! indexet en slags referenslista över hur väl tjejen i fråga uppfyller vissa kvoter baserade på tv-serien. En måttstock för att mäta potentiellt giftasmaterial, typ.

Ett slags romantikens benchmarking (har dessa två ord någonsin skrivits i följd?).

Roger that over

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar