onsdag 2 juni 2010

Glesbygdsromantik

I lördags, på rockfesten hemma i byn, stod jag i biljettkuren och tog inträde. Förutom en idiot från Örnsköldsvik och en annan från Lycksele var de flesta trevliga och glada.

En aningen överförfriskad man med medföljande sällskap kom fram till kuren och sa: "Jag ska betala för mig och för världens vackraste kvinna". Det tycker jag var mycket fint sagt. Skönhet är som jag nämnt tidigare (vid åtminstone fem tillfällen) en definitionsfråga. Det skulle troligen inte vara någon fler än mannen i fråga som skulle ha ansett att kvinnan var världens vackraste och det är det som gör det så fint. Det är lite som i countrylåten "The most beautiful girl in the world" där en man är ute och letar efter sin kvinna och frågar alla om de sett, just, "the most beautiful girl in the world". Orimligheten i att alla ska definiera henne som det största snyggot är om någonting en kärleksbetygelse.

Det är kärlek countrystyle.

2 kommentarer:

  1. Det lät verkligen som en romantiker. Väldigt vackert.

    SvaraRadera
  2. Det är bra att till och med ett "Ivar Flinthjärta" som dig själv kan se det fina med det :P

    Och fint var det!

    SvaraRadera